موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

آخرین اخبار از خرید خدمت سربازی| ضوابط صدور معافیت تحصیلی در سال ۱۴۰۱| مشمولان غایب چه محدودیت‌هایی دارند؟

  • کد خبر: ۱۲۶۳۳۲
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
آخرین اخبار از خرید خدمت سربازی| ضوابط صدور معافیت تحصیلی در سال ۱۴۰۱| مشمولان غایب چه محدودیت‌هایی دارند؟
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از ثبت سیستمی درخواست معافیت تحصیلی خبر داد و گفت: مشمولان غایب نمی‌توانند در دانشگاه ثبت‌نام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار تقی مهری صبح امروز در نشستی خبری در تشریح ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های عالی کشور هستیم ضروری است کلیه مشمولان مقاطع تحصیلی دانشگاهی و دیپلم که در خرداد، تیر و شهریور ماه سال گذشته فارغ التحصیل شده اند فقط تا پایان شهریور ماه امسال مهلت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی دارند بنابراین این دسته از عزیزان در صورت قبولی در دانشگاه می‌بایست هرچه سریع‌تر برای ثبت معافیت تحصیلی خود اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به هوشمندسازی سامانه‌های خدماتی سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: کلیه مشمولانی که موفق به پذیرش در دانشگاه‌های سراسر کشور شده اند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن پلیس من و یا سامانه سخا به نشانی sakha.epolice.ir درخواست خود را ثبت کنند و در صورت بروز مشکل در ثبت درخواست خود می‌توانند برای رفع آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و یا معاونت‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور مراجعه حضوری داشته باشند.

سردار مهری تاکید کرد: مشمولان غایب نمی‌توانند در دانشگاه ثبت نام کنند. اگر کسی هم در ارائه مدارک یا ثبت نام از طریق سایت و سامانه مشکل داشتند می‌توانند از طریق مراجعه به پلیس +۱۰ و یا سازمان وظیفه عمومی خدمات لازم را دریافت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در ادامه با اشاره به صدور مجوز خروج از کشور برای ۱۲۵ هزار مشمول غیرغایب برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: در سال جاری برنامه سازمان وظیفه عمومی در راستای خروج از کشور مشمولان برای شرکت در مراسم معنوی اربعین حسینی، ثبت اینترنتی مجوز خروج از کشور برای مشمولان غیر غایب بوده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در سال جاری مدت خروج از کشور برای مشمولان غیرغایب مشتاق به شرکت در این سفر معنوی از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر بدون نیاز به پرداخت وثیقه در نظر گرفته شده است.  علاوه بر ارائه خدمات اینترنتی در صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان در این سفر معنوی، کارکنان خدوم وظیفه عمومی در سراسر کشور در معاونت وظیفه عمومی و همچنین در ۷ پایانه مرزی کشور ازمرز‌های شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و فرودگاه امام خمینی (ره)  به مشمولان عزیز ارائه خدمات داشته اند.

وی تاکید کرد: در مجموع حدود ۱۲۵ هزار مجوز خروج از کشور برای زیارت عتبات عالیات برای مشمولان غیر غایب صادر شده که در حدود ۱۰۰ هزار مجوز خروج از کشور به صورت اینترنتی صادر شده و ۲۵ هزار مجوز دیگر با مراجعه حضوری مشمولان صادر شده است.

سردار مهری در بخش دیگری از این نشست خبری درباره مشمولان غایب گفت: در سال‌های اخیر موالید ذکور کشور در حدود ۲۱ میلیون بوده که در حدود ۸۵ درصد از موالید ذکور با ورود به سن مشمولیت وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کرده اند و فقط حدود ۱۴ درصد مشمول غایب محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا بیان داشت: مشمولان غایب در صورت عدم تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم صدور معافیت تحصیلی، خروج از کشور، عدم استخدام در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، عدم ارائه وام و تسهیلات بانکی مواجه می‌شوند، همچنین کارفرمایان شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی در صورت به کارگیری مشمولان غایب جریمه نقدی خواهند شد.

سردار مهری گفت: همچنین با توجه به اتصال وب سایت بانک مرکزی به اطلاعات سازمان وظیفه عمومی، امکان ارائه وام و تسهیلات بانکی به مشمولان غایب مقدور نمی‌باشد.

وی درباره خرید خدمت سربازی گفت: از سال ۹۴ تا ۹۷ افرادی که بیش از ۸ سال غیبت داشته باشند می‌توانستند جریمه را پرداخت کنند، اما از سال ۹۷ اجرای این قانون به پایان رسید، اما در قانون سال گذشته مصوب شده که افرادی در سال ۹۷ یک قسط پرداخت کرده بودند تا پایان سال گذشته اقساط را پرداخت کنند. در حال حاضر هیچ قانونی در رابطه با موضوع خرید خدمت سربازی نداریم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: تمام افرادی که در بازی‌های المپیک یا جهانی مقام کسب کنند می‌توانند معافیت دریافت کنند. درباره سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال هم در صورت کسب مقام این معافیت شامل حال آن‌ها خواهد شد. همچنین می‌توانند از قانون سرباز قهرمان برخوردار شوند. افراد نخبه نیز به ستاد کل معرفی شده و اسامی آن‌ها به سازمان وظیفه عمومی ارسال شده و بعد از گذشت آموزش عمومی در بخش نخبگان پروژه تکمیل می‌کنند و کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند نخبگان خارج از کشور هم می‌توانند پس از اتمام پروژه تحقیقاتی برایشان کارت صادر می‌شود.

سردار مهری درباره آموزش مهارت‌های شغلی برای سربازان گفت: این طرح چهارسال است که در حال اجراست از سال گذشته برای سربازان منقضی خدمت تسهیلات بانکی نیز در نظر گرفته خواهد شد. همچین سربازان گواهی نامه مهارت آموزی بین المللی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: کلیه افراد ذکوری که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، مشمول هستند. افرادی که کفالت پدر بیمار را برعهده دارند و یا تنها فرزند ذکور زنان سرپرست خانوار باشند و یا دارای بیماری باشند بعد از برگزاری کمیسیون برای آن‌ها کارت پایان خدمت کفالت صادر می‌شود. ما در سازمان وظیفه عمومی تابع قوانین هستند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->